"<yoastmark

سلام. در این مقاله از وبسایت قوی تر شو! قصد داریم شمارا با روش هایی آشنا کنیم که بتوانید سحر خیز باشید و عادت سحرخیزی را در خود تقویت و ماندگار کنید. زیرا که سحر خیزی از عادات مهم و اساسی و اصولی اکثر به اتفاق ثروتمندان دنیاست.

به عقیده دکتر کریستوفر،شما برای اینکه بتوانید کرونو تایپ تان(قسمتی از  دی ان ای انسان) را تغییر دهید،لازم است به مدت ۲ هفته تا سه  ۳ هفته سخت تلاش کنید، اما حتی اگر ۱ روز از این ۲ هفته را از دست بدهید و طبق برنامه از قبل مشخض شده  عمل نکنید، باید برنامه تان را دوباره از ابتدا شروع کنید!! !

اگر میخواهید سحرخیز باشید، نکات زیر را حتما باید رعایت کنید. :

۱.برنامه صبحگاهی مشخصی داشته باشید

هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید مثلا ۵ صبح،۶ صبح، سعی کنید همان موقع  ورزش کنید و صبحانه مفصلی میل کنید..

هــــــر روز باید این برنامه تان را که نوشته اید  به مدت ۲ هفته انجام دهید، حتی روزهای تعطیل.  میدانید چرا؟

بدن شما دوست دارد هرچیزی را  سریعن تبدیل به عادت کند. با این کار، فشار افکار  آگاهانه شما کمتر میشود. به همین دلیل افراد موفق و ثروتمند بر عاداتی که دارند حساس هستند.

بعضی مواقع  مسئله زمانی پیش می آید که شما آخر هفته ها  یا روزهای تعطیل  دیر تر از خواب بیدار میشوید. با اینکار شما تمام تلاش تان را در طول هفته بر باد می دهید و به بدنتان این پیام  را می دهید که برنامه  صبحگاهی شما که ثبلن نوشته بودید و اجرا می کردید اهمیت زیادی نداشته و  بدنتان فقط مجبور بوده است که از آن پیروی کند (این بسیار خطرناک است) !!!!.

پس، قدم اول داشتن یک برنامه صبحگاهی با زمان بندی مشخص  و پایبندی کامل و دائم به آن  حتی در آخر هفته ها و روزهای تعطیل است.

این مورد برای داشتن عادت سحرخیزی مناسب است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم ببینید : چگونه دزد های زمان خودرا بشناسیم و آنهارا دستگیر کنیم؟

۲.زنگ بیدارباش  خاصی  را انتخاب کنید

نکته دیگری که پروفسور کریستوفر بر آن تاکید  می کند، صدای زنگی است که هر صبح قرار است شما را از خواب بیدار کن

اکثر ساعت ها دکمه ای به نام (اسنووز) دارند ( دکمه ای که ساعت زنگ را چند دقیقه یا ثانیه قطع میکند)  باید بدانید که اگر گاهی اوقات  این کار را انجام م ید هید این کلید هیچ کمکی به جز شما را از هدفتان دورتر کند، ندارد (دیگر هرگز این کار را نکنید) !

به همین منظور شما می توانید از برنامه های مخصوص اندروید یا آی او اس که برای خاموش کردن آلارم ساعت  از اپلیکیشن هایی که نیازمند حل  جمع و تفریق ریاضی هست استفاده کنید.

این نوع زنگ های هو شمندانه به شما کمک می کنند تا زودتر و سریع تر ذهن تان به حالت هوشیاری برگردد و از حالت نیمه خواب خارج شود و این عالی است..

توصیه دیگر این است که آلارم هایتان را هر چند وقت یک بار تغییر بدهید.

این کار به این دلیل است که ذهن تان به زنگ مورد نظر عادت می کند و با این کار اگر یک روز خیلی خسته باشید و نخواهید از خواب بیدار شوید ذهن شما این آلارم را می شنود اما آنرا نادیده می گیرد. این موارد برای داشتن عادت سحرخیزی مناسب است.

سحر-خیزی-وبسایت-قوی-تر-شو

۲.نور بتابانید

مهم نیست نور  طبیعی یا مصنوعی باشد، نور برای بیدار شدن بدن از خواب لازم است.

زمانی که نور به بدن فرد خوابیده می تابد، کم کم علائم و دستوراتی به مغز صادر میشود که حاوی پیام بیدار باش است. زیرا ذهن احساس میکند صبح شده است و زمان بیداری فرا رسیده. این کار با  متوقف شدن ترشح  هورمون ملاتونین به بدن انجام می شود که خواب را برای انسان راحت می کند.

 اگر هنگام صبح (برای مثال ۵ صبح) هوای بیرون تاریک است، شما می توانید ذهن تان را گول بزنید! و با داشتن لامپ های پرنور در اتاق تان به ذهن تان تلقین کنید که صبح است و باید بیدار شود.بر عکس این مورد هم صادق است. یعنی روز باشد و شما با کشیدن پرده ها جلوی ورود نور آفتاب را به اتاقتان بگیرید و تلقین کنید که شب شده است. 

۳.ورزش صبحگاهی

ورزش صبح گاهی، بعد از مورد شماره ۲ ( یعنی نور) به بدن شما کمک می کند سریع تر از خواب بیدار شود.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه آپالاچیان نشان داده ورزش صبحگاهی فشار خون را کاهش میدهد، استرس را دفع میکند و باعث از یاد رفتن نگرانی و اضطراب و استرس می شود..

برای بهتر شدن عملکردتان، توصیه پروفسور کریستوفر « در نور روشن، ورزش کنید… » است.

برای مثال ،  ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن یا حتی حیوان خانگی تان را به گردش بردن ،  میتواند کمک بزرگی به شما در این زمینه کند.

۴. وعده غذایی پروتئین دار باید داشته باشید

یکی از عادات بدی که باعث میشود دوست نداشته باشید سحرخیز شوید، لذت نبردن از صبحانه است.

هنگام صبح، یکی از مهم ترین عوامل انرژی زا برای بدن شما صبحانه  و خوردن صبحانه لذیذ است.

زیرا هنگام شب، بدن شما کربوهیدرات های موجود در بدن تان را جهت تامین انرژی با سوخت و ساز تبدیل به انرژی کرده است و با اینکار هنگام صبح شما خسته به نظر می .رسید، دوست دارید بخوابید و از فعالیت بیشتر پرهیز کنید.

بهترین راه جهت رفع این جریان، یک صبحانه مقوی است.

صبحانه مقوی منظور صبحانه ای دارای ارزش غذای، مانند تخم مرغ، پنیر، شیر، ماست و … است. شما باید پروتئین را از لبنیات و کربوهیدرات (انرژی برای طول روزتان) را از نان و فرآورده های آردی و حبوبات تامین کنید.

۵.مقاومت در برابر یک چرت کوچک

در روز های اول  این برنامه ممکن است صبح ها  احساس خواب شدیدی داشته باشید و برای یک چرت کوچک لحظه شماری کنید، اما بدانید که  باید مقاوت کنید!.

توصیه پروفسور کریستوفر این است که سعی کنید تا رسیدن  زمان خوابتان، در برابر چرت کوچک مقاوت کنید. شاید بهتر باشد  هنگام ظهر یا عصر  چرت بزنید، اما هرگز تا قبل از آن زمان، در برابر احساس خواب آلودگی تان تسلیم نشوید!.

شما اگر بتوانید این ۵  مورد را فقط تا ۲ هفته رعایت کنید، پس از آن تبدیل به فردی سحرخیز خواهید شد که صبح ها زودتر از رقیبانش از خواب بیدار می شود و نسبت به آنها در مدت کمی بیش از حد تصور پیشی میگیرد و به سمت هدفش حرکت می کند… با تشکر از زمانی که گذاشتید. لطفا نظر خودرا در زیر همین مقاله عنوان کنید. با افتخار ، وبسایت انگیزشی قوی تر شو!

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست