مدیتیشن(مراقبه) چیست؟+با این دو تکنیک ذهنتان را در کل روز آرام کنید

مدیتیشن-وبسایت-قوی-تر-شو

مدیتیشن(مراقبه) چیست؟+با این دو تکنیک ذهنتان را در کل روز آرام کنید. حفظ آرامش و تداوم آن ، یکی از اصلی ترین آموزه های هر دین است.مراقبه در ساده ترین تعریف، آرام کردن ذهن و بدن از هرگونه فشار درونی و بیرونی است.

دعا و نیایش کردن نیز یک نوع مراقبه است که به شما کمک می کند استرس ها  و فشار روانی را از ذهن تان بیرون کنید.  آیا تا به حال دقت کردید در اوج سختی و اضطراب، یک دعا، از اعماق وجودتان چطور آرامش را به شما بر می گرداند.

هـــدف این مقاله نیز همین است.

شما برای موفقیت در هر کار و در هر زمینه ای ، باید در نهایت آرامش و نبود استرس و اظطراب ،  تلاش کنید.

سعی کنید همیشه آرامش داشته باشید و عجله نکنید زیراخداوند همه چیز را خودش به بهترین شکل ممکن رقم خواهد زد ، در این رابطه مثال میزنم ، .

یک مثال بارز آن زمانی است که شما برای رسیدن به خواسته ای عجله ای ندارید (مانند خریدن خانه، فروش ماشین، ادامه تحصیل و …) و به صورت عجیب و باورنکردنی، بهترین مشتری،  فروشنده  ،استاد و … در سر راه شما قرار می گیرند و شما را به آن هدف تان می رسانند

اما برعکس، زمانی که عجله داشته باشید و یا تحت فشار روانی برای انجام کاری باشید، گویا مه و باد و ابر و خورشید دست در دست هم م یدهند تا شما را به خواسته تان نرسانند!!

بنابراین می توانیم اینگونه نتیجه بگیریم، آرامــــش کلید مـوفقـــیت است و موفقیت کلید خـوشـبـــختی و ثــــروت و هرآنچه میخواهید است….

مدیتیشن-وبسایت-قوی-تر-شو

شما در این مقاله، یک مجموعه (پکیج) فشرده مراقبه و مدیتیشین یاد می گیرید که به شما کمک می کند، حتی در بحرانی ترین و سخترین و طاقت فرسا ترین لحظه های زندگی تان، در سخت ترین شرایط و پرفشارترین زمان ها، آرامش کامل بدست بیاورید و بتوانید خلاقانه ترین انتخاب را انجام دهید.

این تکنیک مدیتیشن فقط ۲ دقیقه است!

شما فقط با روزی ۲ دقیقه انجام این تکنیک ، نتایج فوق العاده ای بدست خواهید آورد، از نظر ذهنی ،  آرامش فوق العاده ای بدست خواهید آورد و خلاقیت تان به صورت بی حد و مرز افزایش خواهد یافت.

این تکنیک مدیتیشین یا مراقبه از آموزه های بودیسم باستان الهام گرفته شده و چنان راحت است که میتوانید به صورت ایستاده، نشسته یا خوابیده، حتی در محل کارتان در اتومبیل ، در اتوبوس، تاکسی و هرجای دیگر هم آنرا انجام دهید.

اگر بتوانید هر روز از این تکنیک  مدیتیشتن استفاده کنید، هرآنچه را که تاکنون با تلاش و سختی در زندگی تان بدنبال بدست آوردنش بودید، در کمال تعجب خیلی راحت وارد زندگی تان خواهد شد

آموزش فشرده مدیتیشین

چطور با روزی ۲ دقیقه مدیتیشین (مراقبه) آرامش را جذب کنید

این تکنیک مدیتیشین هدفش این است که سیستم عصبی بدن تان یکبار ریستارت (خاموش و روشن) کند تا از نو شروع به کار تا بار روانی تان تخلیه شود و احساس آرامش کنید

از ابتدایی ترین و پایه ای ترین بخش آن شروع میکنیم : تـنـفـس تان

زمانی که از طریق بینی تان نفس میکشید (دم) شما در حال فعال کردن دستگاه عصبی سمپاتیک تان هستید و زمانی که نفس تان را بیرون می دمید (بازدم) در حال فعال کردن دستگاه عصبی پاراسمپاتیک تان هستید(این جمله سیستم تنفس انسان از نظر علمی بود)

این دو دستگاه عصبی یعنی سمپاتیک و پارا سمپاتیک، دقیقا همانند دکمه روشن و خاموش کردن سیستم کامپیوتر عمل می کنند

شما روزانه در هر لحظه در حال نفس کشیدن و تنفس هستید ، اما این نفس کشیدن،  آن سیستم را خاموش و روشن نمی کند بلکه بر اثر استرس و فشار روانی، نیمه کاره خاموش و روشن می شود، زیرا تنفس شما سرعتی میشود و بار قبلی تخلیه نمیشود

دلیل اینکه افکارتان آشفته میشود نیز همین است.

اما چطور به کمک مدیتیشین(مراقبه) در عرض چند دقیقه یک آرامش واقعی را تجربه کنیم؟

برای بدست آوردن آرامش :

دو *دقیقه* وقت تعیین کنید (به کمک تلفن همراه تان، ساعت تان یا …)چشمان تان را آهسته ببندید و پلک هایتان را با آرامش بر روی هم قرار دهیدعمل دم (نفس به داخل کشیدن از طریق بینی) را انجام دهید و ۳ ثانیه نگه دارید، عمل بازدم (نفس حبس شده را از طریق بینی بیرون بدهید) انجام دهید و تا ۴ ثانیه بشمارید و به چیزهایی که دوست دارید فکر کنید و تجسم کنید.

و چند بار این کار را تکرار کنید.

حالا اگر می خواهید کولاک کنید و از این طریق  انرژی فوق العاده ای نیز کشف کنید ، این کار را انجام دهید :

برای بدست آوردن انرژی بیشتر:

دو دقیقه وقت تعیین کنید (به کمک تلفن همراه تان، ساعت تان یا …)چشمانتان را آهسته ببندید و پلک هایتان را با آرامش بر روی هم قرار دهید. عمل بازدم (نفس حبس شده را از طریق بینی بیرون بدهید) انجام دهید و تا ۴ ثانیه بشمارید عمل دم (نفس به داخل کشیدن از طریق بینی) را انجام دهید و ۳ ثانیه نگه دارید و این کار را تکرار کنید و به چیزهایی که دوست دارید فکر کنید و تجسم کنید.

 به این نکته دقت کنیدکه  برای بدست آوردن انرژی، نفس حبس شده باید زمان بیشتری در داخل شُش ها نگه داشته شود.

آسان بود، نه؟

همین الان برای تمرین ابن تکنیک مراقبه شروع کنید

در نظر داشته باشید، اگر ۲ دقیقه تبدیل به ۱۰ دقیقه یا ۲۰  دقیقه شود، نتایج فوق العاده ای بدست خواهید آورد!!.

این تکنیک پشتوانه علمی و عرفانی دارد و در فرهنگ بودیسم به منظور جلای روح به شدت توصیه می شود.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید :

هفت درسی که باید با خواندن ۱۰۰ کتاب موفقیت به آن برسید اینجا در هفت دقیقه یاد بگیرید

چگونه دزد های زمان خود را بشناسیم و فورا آنها را دستگیر کنیم؟

ساعت ۴ صبح ، هیچکس بیدار نیست و دنیا ساکـت است

 در این ساعت ، بهترین زمان برای تمرکز، تصمیم گیری و فکر کردن را در اختیار خواهید داشت. وقتی دنیا در خواب است، شما بیدارید تا تصمیم های سرنوشت ساز بگیرید.

اگر رویای بزرگی داشته باشید، آنقدر بزرگ که بخواهید از خواب صبح تان بزنید، مطمئن باشید ساعت ۴ صبح طلایی ترین ساعت برای بیدار شدن تان خواهد بود

در این ساعت شما در سکوت مطلق دنیا به سر می برید، کار می کنید ، فکر می کنید و تمام دنیا در خواب است تا به شما آرامش و تمرکز کافی برای رسیدن به رویاهایتان را بدهد و این فوق العاده است!

 به یاد داشته باشید  شما همیشه باید سطح انرژی تان را پــــُـــــر نگه دارید

برای پر نگه داشتن سطل سلامتی تان از انرژی،علاوه بر موارد فوق که گفته شد، دو راه پیش رو دارید :

جریان انرژی ورودی تان را بیشتر افزایش دهید، مانند خوابیدن منظم، غذای های مقوی خوردن، زمان بیشتری با دوستان و خانواده صرف کردن و هرکار دیگری که لذت می برید، و جریان خروجیِ انـرژی تان را کاهش دهید، مانند کم کردن فشار کاری، کمتر فکر کردن راجب مسائل مختلف، کمتر فعالیت کردن و غیره

و در آخر همیشه به خاطر داشته باشید؛

شما روزانه به انرژی نیاز دارید، اگر خودتان آگاهانه سطح سلامتی تان را پر نکنید، بدن تان شما را مجبور به این کار میکند… پس همیشه سطح سلامتی تان را پر از انرژی نگه دارید. ممنونم که خودتان اهمیت میدهید و این مقاله را خواندید. لطفا نظرات خودرا زیر همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید. با افتخار، وبسایت انگیزشی قوی تر شو!

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست